Protestants Christelijk Zorgcentrum Gameren

Tafeltje Dekje

Tafeltje Dekje biedt senioren in de gehele Bommelerwaard, m.u.v. Heerewaarden, de mogelijkheid om een warme maaltijd of een koelvers maaltijd thuis bezorgd te krijgen.

De maaltijden worden bezorgd in Aalst, Alem. Ammerzoden, Brakel, Bern, Bruchem, Delwijnen, Gameren, Hedel, Kerkdriel, Kerkwijk, Nederhemert, Nieuwaal, Poederoijen, Rossum, Velddriel, Well(seind), Zaltbommel en Zuilichem.

Voor de uitvoering van Tafeltje Dekje is een stichting actief. Deze kent een eigen bestuur en regelt onder andere de werving en coördinatie van de vrijwilligers die de maaltijden bezorgen.

De feitelijke uitvoering van de maaltijdverstrekking is in handen gelegd van Zorgcentrum ’t Slot en zij verzorgt ook de maaltijden voor Tafeltje Dekje.

In nauwe samenwerking met Tafeltje Dekje en ’t Slot biedt Welzijn Pro Seniore in de gemeente Altena de mogelijkheid om een warme maaltijd of een koelvers maaltijd thuisbezorgd te krijgen.

Vrijwilliger worden bij Tafeltje Dekje?

Vrijwilligers zijn onmisbaar in onze dorpen. Wat zou er overblijven van verenigingen en organisaties zonder vrijwilligers? Tafeltje Dekje is voortdurend op zoek naar vrijwilligers die graag wat willen doen voor een ander. Heeft u hier tijd voor over en beschikt u over een auto dan is vrijwilliger worden bij Tafeltje Dekje misschien wel wat voor u.

Als vrijwilliger rijdt u periodiek een route en bezorgt u de warme maaltijd bij diegenen die daar op dat moment zelf niet voor kunnen zorgen. De grootte van de route kan variëren van enkele maaltijden tot soms meer dan 15 stuks. U krijgt een vergoeding voor de gereden kilometers en bij voldoende vrijwilligers komt u ongeveer 1 week in de 2 maanden aan de beurt.

Voor meer informatie over het zijn van vrijwilliger bij Tafeltje Dekje, kunt u de handleiding downloaden.

Download hier de handleiding voor vrijwilligers

Meldt u aan voor deze dankbare taak bij de secretaris van st. Tafeltje Dekje;  Arie van Leeuwen, telefoon 06-33605372. U kunt ook mailen via het email adres arie@wellseind.nl

Gebruikershandleiding

 

Tafeltje Dekje brochure

Warme maaltijd

Hoe worden de warme maaltijden bereid?

De warme maaltijden worden met zorg bereid in de keuken van Zorgcentrum ‘t Slot in Gameren en worden in speciale cassettes bezorgd, die de maaltijd gedurende lange tijd warmhouden.                                                                                                        (Deze maaltijden kunnen niet later in de magnetron worden opgewarmd, kies dan voor een koelvers maaltijd.)

 

Koelvers maaltijd

Hoe worden de koelvers maaltijden bereid?

Deze maaltijd wordt evenals de warme maaltijd traditioneel gekookt, maar wordt na de bereiding direct gekoeld in een speciale koelkast, die er voor zorgt dat de maaltijd in korte tijd van 90°C naar 4°C wordt teruggebracht. Door deze korte tijd van koelen blijven de voedingswaarden en de vitamines behouden.

De maaltijden worden verpakt in een kunststof verpakking en moeten bij ontvangst direct in de koelkast worden geplaatst. In de koelkast bij maximaal 7°C zijn de maaltijden 48 uur houdbaar.

 

 

raag en antwoord

Hoe meld ik me aan als gebruiker van Tafeltje Dekje?
U kunt zich telefonisch of schriftelijk aanmelden via de receptie van ‘t Slot. Daarna zal de contactpersoon van stichting Tafeltje Dekje contact met u opnemen. De volgende gegevens worden er van u gevraagd bij aanmelding:

  • Persoonlijke gegevens
  • Rekeningnummer
  • Dieet
  • Contactpersoon

In welke plaatsen leveren wij Tafeltje Dekje?
Alle plaatsen in de Bommelerwaard met uitzondering van Heerewaarden.

Wat zijn de kosten van een maaltijd? (prijspeil 2024)
Voorgerecht          € 1,25
Hoofdgerecht        € 7,20
Nagerecht             € 0,85

Compleet menu    € 9,30

Koelverse maaltijden:

Voorgerecht          € 1,30
Hoofdgerecht        € 7,95
Nagerecht             € 0,85

Compleet menu    € 10,10

Tot nu toe was de prijs voor koelvers gelijk met de warme maaltijden. Vanwege het verplicht doorberekenen van de kosten van de plastic verpakkingen en extra handelingen worden er nu verschillende prijzen berekend.

Hoe gaan de betalingen?
U ontvangt maandelijks een factuur over de door u afgenomen maaltijden. Het heeft de voorkeur dat u gebruikt maakt van automatische afschrijving. Indien u de rekening zelf wilt betalen, dan dient u deze binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur te voldoen.

Ik wil een extra maaltijd bestellen, kan dat?
Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met Tafeltje Dekje, tel. 0418-561 451.

Hoe en wanneer krijg ik mijn menulijst om de keuze te maken voor een week?
Wekelijks wordt op donderdag de menulijst bij u bezorgd. Deze dient u, eventueel met hulp, in te vullen. De ingevulde menulijst kunt u met de vrijwilliger die de volgende maaltijd komt brengen mee retour geven.

Ik heb een dieet of allergie: Laat het ons weten!
Mocht u allergisch zijn voor één of meerdere van de onderstaande ingrediënten dan kunt u dit aan ons doorgeven. Wij zullen dan rekening houden met uw dieet. Onze koks zullen uw maaltijd zorgvuldig bereiden ten aanzien van uw allergie.

Op grond van een wettelijke verplichting vermelden wij de allergenen die bij de bereiding van onze maaltijden worden gebruikt.

Onze maaltijden kunnen sporen van de volgende ingrediënten bevatten:

Granen Schaaldieren
Eieren Vis
Pinda’s Soja
Melk / lactose Noten
Selderij Mosterd
Sesamzaad Zwaveldioxide en sulfiet
Lupine Weekdieren

Hoe laat kan ik ongeveer de maaltijd verwachten?
Rond het middaguur (12:00 uur).

Ik wil een maaltijd afzeggen, hoe doe ik dat?
Afmelden of wijzigen van een maaltijd kan tot 24 uur van tevoren en dat doet u door te bellen naar Tafeltje Dekje, tel. 0418-561 451.

Moet ik elke dag een maaltijd afnemen of kan dat ook voor een bepaald aantal dagen?
U kunt zelf kiezen welke dagen u een maaltijd wenst te ontvangen. Welke dagen u geen maaltijd wilt ontvangen kunt u op de menulijst aankruisen. Heeft u dit per ongeluk verkeerd gedaan kunt u dit alleen wijzigen door contact op te nemen met Tafeltje Dekje. Tel. 0418-561 451.

Moet ik bij vragen zelf contact opnemen met de coördinator of mag mijn familie dat ook doen?
Ook uw familie mag bij vragen contact opnemen met Tafeltje Dekje.

Ik heb algemene vragen of opmerkingen, bij wie kan ik terecht?
Misschien staat uw vraag beantwoord in de gebruikershandleiding. Heeft u dan nog vragen of algemene opmerkingen dan kunt u bellen naar Zorgcentrum ‘t Slot, tel 0418-561 451.

 

Share This